Engagerede studentermedhjælpere med interesse for skatte- og forvaltningsret til bekæmpelse af skatteøkonomisk kriminalitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde i en af Danmarks største styrelser, hvor du har mulighed for at omsætte din teoretiske viden til praksis og få relevant erhvervserfaring inden for skatte- og forvaltningsret? Vil du kickstarte din karriere ved at stifte bekendtskab med bekæmpelse af skatteøkonomisk kriminalitet og blive en del af et kontor, der har til opgave at identificere nye svigsmønstre- og trends? Så læs med her!

Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret og systematisk skatteøkonomisk kriminalitet og arbejder konkret med en bred vifte af svigstyper, herunder moms- og kædesvig, rocker- og banderelateret skatteøkonomisk kriminalitet og hvidvask.

Vores kontor Koordinering og Udvikling er en del af Center for Skatteøkonomisk Kriminalitet, som pt tæller ca. 140 medarbejdere fordelt på i alt syv enheder. Centeret ledes af en underdirektør og er ét af i alt tre centre i fagområdet Særlig Kontrol. I vores center ser vi interessenthåndtering og samarbejde som en vigtig del af vores opgave, og vi tror på, at de bedste resultater skabes i fællesskab. Vi følger nøje udviklingen af nye svigstrends, hvor data og analyse giver nye og væsentlige perspektiver på vores myndighedsopgave.

I vores kontor har vi til opgave at sikre et optimalt samarbejde mellem enhederne i centeret samt på tværs af Særlig Kontrol i forhold til identificering af nye svigsmønstre samt koordinering af eksisterende viden og vores fremtidig indsats på området med fokus på nye svigstrends. Vores kontor består af 13 medarbejdere, der alle bidrager til at afdække og stoppe skatteøkonomisk kriminalitet gennem fokus på svigstrends, videndeling og samarbejde.

Dine arbejdsopgaver
Som vores nye studentermedhjælper bliver du en del af et team med erfarne kollegaer, hvor der er stor mulighed for faglig sparring. Du vil bistå dine kollegaer med sagsbehandlingen og selv varetage lettere ad hoc-opgaver. Dine opgaver bliver tilpasset dit faglige niveau, og du vil blive omgivet af dygtige kolleger til at oplære og støtte dig.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:

  • Oversendelse af sager til ansvarsvurdering
  • Bistå kollegaer med sagsbehandling
  • Administrative opgaver.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant uddannelse som fx cand.jur., cand.merc.jur., cand.merc.aud., HA(jur.), professionsbachelor i skat eller lignende. Derudover har du interesse for skatte- og forvaltningsret, og det er en fordel, hvis du har haft skatteretlige valgfag.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er engageret, omstillingsparat og har en proaktiv tilgang til opgaverne
  • går til dine opgaver med stor grundighed, og din tilgang er undersøgende
  • trives med administrative- og rutineopgaver
  • prioriterer det gode kollegaskab
  • har gode kommunikationsevner og udtrykker dig klart og professionelt i skrift og tale
  • er åben om egne udfordringer og villig til at lære nyt.
Fællesskabsfølelse og dedikerede kollegaer
Du kan se frem til at blive en del af et engageret og tillidsbaseret arbejdsmiljø præget af samarbejde og viljen til at lykkes. Kulturen er båret af høj faglighed og en uformel humoristisk omgangstone, hvor vi står sammen om opgaveløsningen.

Vi tilbyder:

  • et arbejde, hvor du gør en stor forskel for det danske velfærdssamfund
  • en spændende og afvekslende arbejdsdag
  • introduktion til Skattestyrelsens systemer og arbejdsopgaverne med udgangspunkt i individuelle behov gennem et prioriteret introduktions- og oplæringsforløb
  • kollegaer, der ser frem til at modtage en ny kollega og er klar til at lære fra sig.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 27. maj 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kenneth Krog Hemmingsen på telefon 72 38 26 35.

Vi forventer at holde samtaler løbende.

Din gennemsnitlige ugentlige arbejdstid vil være 15 timer. Arbejdstiden er fleksibel inden for normal kontortid, og der vil være mulighed for at tage individuelle hensyn ved eksamen.

Tiltrædelse snarest muligt eller efter aftale.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes organisation – Det Statslige Område og Cirkulære om organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere (HK) i Staten.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredensborg, Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6042296

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet