Nysgerrige og faglige sagsbehandlere søges til kontrol af indtægter fra digital platformsøkonomi

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Skattestyrelsen foretager løbende kontroller af personer og virksomheder, som har indtægter fra digitale platforme – fx fra udlejning af bolig eller forskellige typer af fragtkørsel. Vi har brug for flere hænder til at sikre, at der afregnes den korrekte skat og moms af disse indtægter. Vi lover et job med mening og en spændende hverdag på et område med stor bevågenhed. Vil du være med?

Dine nye arbejdsopgaver
Vi indhenter i dag data direkte fra udvalgte digitale platforme for at kontrollere, om de personer, der har indtægt gennem platformene, oplyser og indberetter korrekt skat og moms.

Fra 2024 vil Skattestyrelsen som led i et EU-direktiv (DAC7) automatisk modtage kontroldata fra alle relevante digitale platforme med aktivitet i Danmark.

Din primære arbejdsopgave vil primært bestå af at kontrollere, om personer og virksomheder, der har indtægt via digitale platforme, laver fejl, når de angiver moms og oplyser deres indtægter og fradrag på årsopgørelsen.

Enhedens opgaver spænder bredt lige fra ’klassisk’ revision af personer/selskaber til koordination og videndeling med kollegaer fra andre steder i organisationen. Desuden understøtter vi dialog med platformene og arbejder med informations- og vejledningsinitiativer med kollegaer fra andre afdelinger i Skattestyrelsen.

Det er ikke kun os selv, der synes, at det, vi laver, er spændende. Platformsøkonomi er et område med stor bevågenhed – politisk såvel som mediemæssigt – og vi håndterer løbende henvendelser fra fx pressen og Folketingets Skatteudvalg.

Din nye arbejdsplads
Du vil blive en del af enheden; Erhvervsvirksomhed 5, som er en enhed i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen. Vi er pt. 32 medarbejdere.

Vi er fagligt stolte – og det med god grund. Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Vi har en uformel omgangstone med højt til loftet og smil på læben – også når vi har travlt.

Du vil få ansvar for egne sager – men vi har også et fællesskab om opgaveløsningen, hvor alle løfter i flok.

Vi insisterer på en arbejdskultur, hvor alle får en god opstart, personlig og faglig udvikling gennem nær ledelse, tillid og godt kollegaskab. Vi tilbyder fleksibilitet i hverdagen og er optaget af, hvordan vi som kontor kan bidrage til Skattestyrelsens ambition om at være en af Danmarks bedste arbejdspladser.

Din profil
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, fx professionsbachelor i skat, HD-R, skatterevisor, cand.merc.aud. eller cand.merc.jur. Det er en fordel, hvis du har relevant erhvervserfaring fx fra Skatteforvaltningen eller revisionsbranchen, men du kan også være nyuddannet. Gode engelsk- og IT-kompetencer er en fordel. Det allervigtigste er dog, at du er nysgerrig og har lyst til at lære området at kende og at du er interesseret i at uddanne dig.

Vi forventer, at du:

  • Kan lide at have travlt og ikke lader dig afskrække af store sagsmængder
  • Tænker i helheder
  • Prioriterer dine arbejdsopgaver
  • Er serviceminded – både over for borgere, kollegaer og andre interne og eksterne interessenter
  • Har gode samarbejdsevner og deler din viden med andre
  • Udtrykker dig klart og præcist i både skrift og tale.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og kompetencer elektronisk via linket ”Søg stillingen”. Vi skal have din ansøgning senest den 19. januar 2024. Samtaler vil blive holdt løbende. Tiltrædelse snarest muligt.

Du er velkommen til at kontakte souschef Mads Lehmann telefon 72 38 94 19, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. Vi forventer at bruge en personlighedsanalyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredensborg, Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961460

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet