BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at afdække skatteøkonomisk kriminalitet gennem målrettede indsatser og dermed være med til at løse en samfundsmæssig vigtig opgave? Har du viden om moms, afgifter, skat, regnskab og revision, og har du modet til at give dig i kast med udfordrende og komplekse kontrolsager med fokus på skatte- og afgiftssvig? Så lyt til din indre detektiv og send os en ansøgning!
Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret og systematisk skatteøkonomisk kriminalitet og arbejder konkret med en bred vifte af svigsområder, herunder kædesvig, hvidvask og facilitering af svig.
Vores enhed Kompleks Svig 2 er en del af Center for Skatteøkonomisk Kriminalitet, som pt. tæller 140 medarbejdere fordelt på i alt syv enheder. Centeret ledes af en underdirektør og er ét af i alt tre centre i fagområdet Særlig Kontrol. I vores center ser vi interessenthåndtering og samarbejde som en vigtig del af vores opgave, og vi tror på, at de bedste resultater skabes i fællesskab.
Vi følger nøje udviklingen af nye svigstrends, hvor data og analyse giver nye og væsentlige perspektiver på vores myndighedsopgave.
I vores enhed har vi fokus på områder, hvor privatpersoner og virksomheder forsøger at begå kompleks skatteøkonomisk kriminalitet, og hvor der ofte – men ikke altid – er indikation af strafbare handlinger. Vores opgave er fx at afdække og optrevle eventuel svig i komplekse konstruktioner, som kan indbefatte flere selskaber og aktører, der både kan være hjemmehørende i Danmark eller i udlandet.
Kontrolsagerne kan omhandle både moms, afgifter og skat. Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med enhederne Kompleks Svig 1 og Kompleks Svig 3 i Aarhus og med resten af Særlig Kontrol og den øvrige del af Skatteforvaltningen samt andre offentlige myndigheder.
Kontrol med henblik på at afdække komplekse svigssetup, pengestrømme og hvidvask
Som kontrolmedarbejder hos os får du en spændende og varieret hverdag. I sagsbehandlingen vil du møde mange forskellige faglige problemstillinger, der kan være komplicerede eller aldrig set før. Vi er som udgangspunkt mindst to kolleger på en sag, og vi lægger stor vægt på, at vores arbejde er af høj kvalitet.
Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:
- indledende undersøgelser og planlægning af moms-, afgifts- og skattekontrol, herunder indsamle relevant materiale og oplysninger fra tilgængelige systemer, borgere, virksomheder og pengeinstitutter
- gennemgang af omfattende informationsmængder, særligt i form af regnskabsmateriale, bankkontoudtog i nogle sager og i andre sager at nå til et resultat på baggrund af brudstykker af information
- gennemførsel af kontrolsager som sikrer korrekt afregning af skatter og afgifter
- korrespondance med skatteydere og deres repræsentanter
- udarbejdelse af forslag og afgørelser med korrekte faktumbeskrivelser, lovhenvisninger og talmæssige opgørelser af den unddragne skat og moms.
Nysgerrige kontrolmedarbejdere med faglig indsigt
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som skatterevisor, professionsbachelor i skat, diplom i skat, cand.merc.aud., HD eller lignende. Vigtigst er det, at du har opnået kompetencer inden for områder som moms, afgifter, skat, regnskab, kontrol og forvaltning.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- arbejder struktureret og evner at følge de rette spor
- er resultatorienteret og kan bevare overblikket, selvom informationsmængden er omfattende, og sagerne er komplekse
- har gode samarbejdsevner og dialogkompetencer både eksternt i forbindelse med samarbejde med rådgivere og andre offentlige myndigheder såvel som internt i Skatteforvaltningen
- er nysgerrig, vedholdende og omhyggelig i opgaveløsningen.
Vores enhed består i dag af 22 kolleger, der kommer med forskellige uddannelses- og erfaringsmæssige baggrunde, fx skatterevisor, cand.merc.aud., HD, cand.jur. etc.
Som en del af vores enhed får du mulighed for selv at påvirke din arbejdsdag i et miljø, der er præget af høj faglighed, engagement og fleksibilitet samt en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os både fagligt og menneskeligt. Derved løser vi vores kontrolopgave effektivt og fastholder den gode trivsel.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 28. oktober 2024.
Hvis du har spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lill Helene Drost på telefon 72 38 92 34 eller souschef Christian Baden Ekstrand på telefon 72 37 01 95.
Vi forventer at holde første samtalerunde mandag den 4. november og tirsdag den 5. november 2024. Anden samtalerunde forventer vi at holde torsdag den 21. november 2024. Der vil indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesforløbet.
Forud for ansættelsen bliver der indhentet referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Fredensborg, Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6125666