Dynamisk administrativ sagsbehandler til Hjemmeværnsdistrikt Nordsjælland

dato

Administrativ Sagsbehandler til Hærhjemmeværnsdistrikt Nordsjælland

Vil du gerne bidrage til arbejdet med frivillige og være en del af et professionelt team, der fokuserer på uddannelsen og indsættelsen af frivillige hjemmeværnsoldater? Kan du se dig selv være med til at administrere medlemmer af Hjemmeværnet og dermed udvikle distriktets kampkraft på lang sigt? Har du lyst til at opleve en varierende og spændende hverdag? Så er stillingen som administrativ sagsbehandler hos os måske lige noget for dig.

Om os

Vi er et af seks Hærhjemmeværnsdistrikter under Landsdelsregion Øst. Distriktet er en operativ enhed som opstiller, uddanner, indsætter og fører enheder fra Hjemmeværnet, som en del af Danmarks samlede nationale beredskab.

Distriktets hovedkvarter er placeret på Kratbjerg, Fredensborg, kun ca. 45 min. kørsel med offentlig transport fra København. Vores geografiske ansvarsområde er sammenfaldende med Nordsjællands Politikreds, hvilket omfatter 13 kommuner. Vores samarbejde med Forsvaret, politiet, kommunerne og andre beredskabsmyndigheder er tæt og aktiveres jævnligt ved forskellige beredskabshændelser.

Distriktet består pt. af seks underafdelinger og en frivillig stab. Underafdelingerne omfatter et stabskompagni, et overvågnings- og opklaringskompagni, et infanterikompagni, et bevogtningskompagni, et uddannelseskompagni samt et politihjemmeværnskompagni. Underafdelingerne er bemandet med frivilligt personel og den aktive struktur ved distriktet består pt. af knap 600 frivillige hjemmeværnssoldater.

Distriktet administrerer derudover en reservestyrke på over 1000 frivillige og er tillige ansvarlig for at opstille og uddanne to kompagnier til Forsvarets Totalforsvarsstyrke.

Om stillingen

Vores vigtigste opgave er, at levere administrativ, operativ og økonomisk støtte til de frivillige og fastansatte. Det er derfor vigtigt, at du er serviceminded og imødekommende.

Vores arbejde foregår både som selvstændig sagsbehandling, og som samarbejde med distriktets øvrige sektioner, samt de frivillige.

Opgaverne omfatter blandt andet:

• Personaleforvaltning af frivillige og faste, herunder føring af stamoplysning i DEMARS/WorkZone

• Bestilling og administration af ID-kort

• Udfærdigelse af udnævnelsesbrev, fortjenestesdiplom samt kursusbeviser

• Assistance i forbindelse med økonomi både budgettering og opfølgning

• Assistance til chefen vedr. rådighedsvederlag, herunder indberetning og registrering

• Sekretær for Distriktsudvalg og Distriktsråd

Derudover bidrager du ved diverse ad hoc opgaver til støtte af den frivillige og faste struktur.

Der kan forekomme deltagelse i aktiviteter uden for normal arbejdstid – især aften og weekend – men dette planlægges i god tid og under hensyntagen til din hverdag. Vi lægger vægt på en god balance mellem arbejds- og fritidsliv.

Om dig

Vi forestiller os, at du har en kontorfaglig uddannelse inden for administration, eller erfaring fra en lignende stilling, fx fra det offentlige.

Du trives med rutineprægede opgaver, men er også i stand til at håndtere variation i arbejdsdagen og bidrage med egne ideer. Du arbejder struktureret og trives med at understøtte kolleger og ledelse i deres arbejde. Du er bidragende, imødekommende og klar på at tage fat – også når der opstår opgaver med kort varsel. Det er ønskeligt, hvis du har kendskab til frivillige organisationer eller interesse for foreningslivet generelt. Du skal have lyst til at lære nyt og udvikle dig fagligt – vi sørger for den nødvendige oplæring og kompetenceudvikling.

Det er gavnligt, hvis du har erfaring med brug af MS Office-pakken, WorkZone og DeMars, herunder SAP/R3 og budgetter. Har du erfaring med eller kendskab til forholdene i Hjemmeværnet, eller et andet frivilligt foreningsarbejde, vil det også være gavnligt. Det er vigtigt, at du har lysten til at lære nyt og dygtiggøre dig.

Du besidder viljen til at skabe samarbejdsrelationer i forhold til både frivillige og fastansatte i distriktet. Det er afgørende, at du har gode sociale evner og kan håndtere daglige variationer i arbejdet, idet ingen dage er helt ens.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i Fredensborg.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Laila Wendelborg, ved distriktet på telefon 4172 9720.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Mia A. F. Rostermund på telefon 3266 5971.

Ansøgningsfristen er den 23. september 2025. samtaler forventes afholdt umiddelbart efter. Stillingen er ledig med tiltrædelse pr. 1. november 2025 – om muligt tidligere.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM LANDSDELSREGION ØST

Landsdelsregion Øst er en selvstændig niveau III myndighed under Hjemmeværnskommandoen. Landsdelsregionen refererer operativt til Hærkommandoen.

Vi har fokus på Hjemmeværnets frivillige og nationale operationer. Vores geografiske ansvarsområde dækker hele Sjælland, Lolland-Falster og Bornholm.

Regionens primære opgave er at støtte Forsvaret samt løse og varetage Hjemmeværnets militære kerneopgaver. Vi koordinerer militære opgaver i regionens ansvarsområde og indgår som en af komponenterne i Totalforsvaret. Regionen har desuden ansvaret for det daglige og lokale samarbejde med de øvrige sektorer i samfundets beredskab, hvor politiet ofte er vores tætteste samarbejdspartner. Regionen har derfor et tæt samarbejde med Landsdelsregion Vest (Jylland og Fyn), Forsvarskommandoen, Politiet og øvrige myndigheder inden for samfundets samlede beredskab.

Regionsstaben har ca. 40 civile og militære medarbejdere og består af Operations-, Planlægnings- og Uddannelsessektionen (G3/5/6/7), Efterretningssektionen (G2), Informationsoperationssektionen (G9) og Logistiksektionen (G1/4/8).



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hærhjemmeværnsdistrikt Nordsjælland, Kratbjerg, 3480 Fredensborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b71ea561-9c45-48cd-ac97-3dbf3b9a431b

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet