Medarbejder med god regnskabsforståelse til bekæmpelse af momssvig

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at gøre en samfundsmæssig forskel, og vil du være en del af et projekt, der har til formål at bekæmpe momssvig? Har du en god kontrolnæse, evner du at følge de rette spor, og vil du bruge din viden om regnskab, revision og moms eller skat til at foretage kontrol af den moms, som de momsregistrerede virksomheder indberetter? Så er du måske den medarbejder, vi søger.

Bliv en del af SMS 04 – Moms og lønsum i Skattestyrelsen
I enheden SMS 04 – Moms og lønsum har vi til opgave at bekæmpe momssvig gennem kontrol af den moms, som de momsregistrerede virksomheder indberetter til Skattestyrelsen. Kontrollen foregår fra kontoret og efter behov ude i virksomhederne.

Som vores nye kollega bliver du en del af vores momssvigsprojekt, der retter sig mod de virksomheder, som indberetter moms med henblik på at få udbetalt negativ moms på uberettiget grundlag. I sager, hvor det viser sig, at der er tale om svig med negativ moms, er det projektets mål at få afdækket og stoppet virksomhederne samt sikre, at personerne bag bliver vurderet i forhold til staf/sanktion. Projektet er landsdækkende og har i alt 18 årsværk placeret i Fredensborg, Høje Taastrup og Ringe.

Som en del af projektet vil dine arbejdsopgaver blandt andet omfatte:

  • kontrol af regnskabsmateriale og bilag
  • krydsrevision
  • skriftlig og mundtlig kommunikation med virksomhederne
  • udarbejdelse af sagsfremstillinger
  • vurdering og oversendelse af sager til ansvarsvurdering
  • håndtering af aktindsigtsager og udtalelser til klageinstanser i egne sager.
Din hverdag vil være afvekslende, og du får en bred kontaktflade både i og uden for Skattestyrelsen. Du kommer i det daglige til at arbejde selvstændigt med egne sager, men vil også løse opgaver i samarbejde med dine kollegaer. Du får et meningsfuldt arbejde, hvor du aktivt er med til at løse opgaver, som bekæmper svig med moms og en hverdag, som er præget af stor selvstændighed, løbende faglig sparring og vidensdeling.

Dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har relevant uddannelse som fx cand.merc.aud., cand.merc.jur., diplomuddannelse i skat, akademiuddannelse i skatter og afgifter eller lignende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring fx fra en regnskabs-, revisions- eller finansiel virksomhed. Et godt kendskab til revision og/eller sagsbehandling indenfor moms-, afgifts- eller skatteområdet og forvaltningsret er en fordel, men ikke et krav.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er engageret og har en proaktiv tilgang til opgaverne - også til dialogen med virksomhederne og deres eventuelle rådgivere
  • er en teamplayer og prioriterer det gode kollegaskab
  • kan bevare overblikket i travle perioder og i større sagskomplekser
  • har gode kommunikationsevner og udtrykker dig klart og professionelt i skrift og tale - både i relationen med virksomhederne og internt i organisationen
  • er åben om egne udfordringer og villig til at lære nyt.
Små og mellemstore selskaber
Vores enhed er en del af afdelingen Små og mellemstore selskaber i Skattestyrelsen, som har ansvaret for Danmarks små og mellemstore selskaber og deres hovedaktionærer samt offentlige virksomheder og institutioner. Afdelingen består af ca. 350 medarbejdere fordelt på 16 enheder i hele landet. Vi arbejder med kontrol, vejledning mv. af små og mellemstore selskaber, og vi arbejder målrettet for at sikre, at selskaberne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

I vores enhed vil du opleve et stærkt fagligt team med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Vi er 22 kollegaer, der alle arbejder med moms. Du vil møde et godt arbejdsmiljø, hvor dagligdagen er præget af frihed under ansvar, godt humør og en kultur, der prioriterer samarbejde og faglig sparring.

Vi tilbyder:

  • et arbejde, hvor du gør en stor forskel for det danske velfærdssamfund
  • en spændende og afvekslende arbejdsdag
  • introduktion til Skattestyrelsens systemer og arbejdsopgaverne med udgangspunkt i individuelle behov
  • mulighed for kompetenceudvikling og videre-/efteruddannelse efter behov
  • kollegaer, der ser frem til at modtage en ny kollega og er klar til at lære fra sig.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 7. maj 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder John Jensen på telefon 4137 6615.

Vi forventer at holde samtaler tirsdag den 14. maj 2024.

Tiltrædelse hurtigst muligt eller efter aftale.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Fredensborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Fredensborg, Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6030821

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet