BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du bruge din viden om regnskab, moms, afgifter og skatter til løsningen af komplekse kontrolsager med henblik på at afdække svigssetup, pengestrømme og hvidvask og dermed være med til at løse en vigtig samfundsmæssig opgave? Har du en detektiv gemt i maven, og er du god til at optrevle revisionsmæssige spor? Så er du måske en af de specialister, vi søger til Kompleks Svig 2 i Skattestyrelsen.
Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret og systematisk skatteøkonomisk kriminalitet og arbejder konkret med en bred vifte af svigstyper, herunder moms- og kædesvig, rocker- og banderelateret skatteøkonomisk kriminalitet, maskerede udlodninger og hvidvask.
Kompleks Svig 2 er en del af Center for Skatteøkonomisk Kriminalitet, som pt tæller ca. 140 medarbejdere fordelt på i alt syv enheder. Centeret ledes af en underdirektør og er ét af i alt tre centre i fagområdet Særlig Kontrol. I vores center ser vi interessenthåndtering og samarbejde som en vigtig del af vores opgave, og vi tror på, at de bedste resultater skabes i fællesskab. Vi følger nøje udviklingen af nye svigstrends, hvor data og analyse giver nye og væsentlige perspektiver på vores myndighedsopgave.
I Kompleks Svig 2 har vi til opgave at løse komplekse kontrolsager med fokus på områder, hvor virksomheder og privatpersoner forsøger at begå skatteøkonomisk kriminalitet, og hvor der ofte – men ikke altid – er indikation af strafbare handlinger. Vores opgave er fx at afdække og optrevle eventuel svig i komplekse konstruktioner, som kan indbefatte flere selskaber og aktører, der både kan være hjemmehørende i Danmark eller i udlandet. Kontrolsagerne kan omhandle både moms, afgifter og skat.
Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med enheder på tværs af hele centeret og fagområdet Særlig Kontrol samt resten af Skattestyrelsen.
Kontrol med henblik på at afdække komplekse svigssetup, pengestrømme og hvidvask
Som vores nye specialist får du en spændende og varieret hverdag. I sagsbehandlingen vil du møde mange forskellige faglige problemstillinger, der kan være komplicerede eller aldrig set før. Vi er som udgangspunkt mindst to kolleger på en sag, og vi kvalitetssikrer vores arbejde.
Sagsbehandlingen omfatter blandt andet:
- indledende undersøgelser og planlægning af moms-, afgifts- og skattekontroller
- gennemførelse af kontroller
- korrespondance med skatteydere og deres repræsentanter
- udarbejdelse af forslag og afgørelser m.m.
Nysgerrige specialister med bred faglighed
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som skatterevisor, professionsbachelor i skat, diplom i skat, cand.merc.aud., HD eller lignende. Vigtigst er det, at du har opnået en god portion kompetencer inden for områder som moms, afgifter, skat, regnskab, kontrol og forvaltning – enten gennem studiet eller din erhvervserfaring fx fra en regnskabs-, revisions- eller finansiel virksomhed. Det er en fordel, hvis du har moms- eller afgiftsfaglig tyngde, men ikke et krav.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- forstår at se sammenhænge, tænke i helheder og er skarp på hvilke informationer, der er relevante og hvilke, der ikke er
- evner at skabe struktur i sagshåndteringen
- er en holdspiller og har gode samarbejdsevner, dialogkompetencer og trives med en bred kontaktflade
- er skrivestærk og evner at skrive tydeligt med blik for modtageren
- er resultatorienteret og kan bevare overblikket, selvom informationsmængden er omfattende, og sagerne er komplekse
- kan lide at lede efter nålen i høstakken og evner at følge de rette spor.
Vi klæder dig godt på til opgaverne
Gennem konkrete sager sikrer vi, at du bliver oplært og videreudviklet, og vi forsøger at tilpasse opgaverne ud fra vores forskellige faglige kompetencer og interesser. Du kommer til at deltage på Særlig Kontrols Svigsakademi, og du får mulighed for at deltage i andre kurser samt indgå i faglige netværk.
Engageret enhed med brede faglige kompetencer
Vores enhed består i dag af 22 kolleger, der kommer med vidt forskellige uddannelses- og erfaringsmæssige baggrunde, fx skatterevisor, cand.merc.aud., HD, cand.jur. etc.
Som en del af vores enhed får du mulighed for selv at påvirke din arbejdsdag i et miljø, der er præget af høj faglighed, engagement og fleksibilitet samt en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os både fagligt og menneskeligt. Derved løser vi vores kontrolopgave effektivt og fastholder den gode trivsel.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 26. maj 2024.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Lill Helene Drost på telefon 72 38 92 34 eller chefkonsulent Jens Christian Jørgensen på telefon 72 38 50 40.
Vi forventer at holde første samtalerunde mandag den 3. juni 2024 og tirsdag den 4. juni 2024. Anden samtalerunde forventer vi at holde tirsdag den 11. juni 2024. Der vil indgå en logisk test og personlighedsanalyse i ansættelsesforløbet.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Fredensborg, Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6038662