BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du gerne arbejde for Danmarks største sundhedsvæsen? Og kan du stå i spidsen for en sektion, der arbejder med den samlede økonomistyring af Region Hovedstadens store anlægsportefølje? Kan du samarbejde bredt i organisationen og samtidig sikre fremdrift og faglig kvalitet? Vil du være med til at opbygge en ny sektion? Så er du måske vores nye sektionschef i Center for Økonomi.
Om jobbet
I Center for Økonomi har vi pr. 1. juni tilpasset vores organisation, så vi står stærkest muligt i styringen af regionens økonomi. Dette betyder bl.a., at vi har oprettet en ny sektion, der skal styrke økonomistyringen af regionens store anlægsportefølje.
Sektionen får en helt central rolle i at sikre en hensigtsmæssig anvendelse af regionens samlede anlægsramme. Vi servicerer en lang række af interessenter i regionen, ligesom vi foretager den overordnede opfølgning på anlægsbudgettet og de underliggende projekter. Desuden betjener vi regionens øverste administrative og politiske ledelse med ledelsesinformation og beslutningsoplæg på anlægsområdet.
En stor del af regionens anlægsbudget består af de store hospitalsbyggerier, som nu er i en udførelsesfase, hvor der er mange udfordringer, bl.a. i form af forsinkelser og fordyrelser, som regionen skal håndtere. Det kræver tæt opfølgning og samarbejde med alle involverede parter, og her spiller sektionen en vigtig rolle i samarbejdet med byggerierne og ledelsesbetjeningen af regionens øverste ledelse og politiske niveau.
Sektionen løser dels økonomistyringsopgaver, dels klassiske sekretariatsopgaver som f.eks. betjening af hospitalsbyggestyregrupper og politiske følgegrupper på det enkelte hospitalsbyggeri, løbende rapportering om status for økonomi, tid og kvalitet til det politiske niveau samt opgaver relateret til ekstern revision af byggerierne.
Til at rådgive, støtte og styrke arbejdet med planlægning, styring og gennemførsel af de større hospitalsbyggerier i Region Hovedstaden er der desuden nedsat et tværfagligt advisory board. Boardet består af eksterne uvildige eksperter med erfaring inden for store byggerier og ibrugtagning. Sekretariatsbetjeningen af boardet er placeret i Sektion for byggeri, apparatur og renovering.
Det er forventningen, at der i en længere årrække vil skulle gennemføres flere større byggeprojekter udover de allerede igangværende, herunder renoveringsplanen.
Sektionen består af 8 dygtige og erfarne medarbejdere med bl.a. økonomi og generalist baggrund og du vil indgå i centrets ledergruppe med reference til regionens budgetchef.
Om dig
Sektionen har bred samarbejdsflade i regionen, og det er derfor vigtigt at du får energi af tværgående samarbejde med både fagpersoner og topledelsen. Kort sagt skal du have en god portion organisatorisk og politisk tæft. Du skal også være udviklingsorienteret og have lyst til at bygge en ny sektion op.
Fagligt skal du være i stand at levere sparring på såvel skriftlige sager, som mere økonomitunge fremstillinger. Det er en fordel, at du allerede har dokumenteret ledelseserfaring (fx som projekt-, program eller personaleleder), men den rette profil med lyst og evner til første lederjob, kan også komme i betragtning.
Succes i stillingen kræver evne til god prioritering i en hverdag, som vil spænde bredt – fra sparring på tekniske økonominotater til deltagelse i styregrupper med topledelse og politikere i regionen.
Det er vigtigt, at du har et strategisk blik for, hvordan regionens ressourcer samlet udnyttes optimalt, og at du samtidig indgår som konstruktiv samarbejdspartner med de faglige interessenter indenfor regionens byggeri, apparatur og renovering.
Opsummeret forventer vi, at du:
- Har en anerkendende ledelsesstil, og er god til at motivere, inddrage og udvikle dine medarbejdere
- Har erfaring fra en større kompleks organisation/virksomhed,
- Er god til at træffe selvstændige beslutninger og tænke i helheder med fokus på opgaven
- Kan bevare overblikket i pressede situationer. Også når du eller dine medarbejdere møder udfordringer
- Har en positiv indstilling til forandringer og trives på en arbejdsplads i konstant udvikling
- Forstår at prioritere opgaverne
Center for Økonomi står for regionens samlede økonomistyring. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 300 medarbejdere og mange forskellige fagligheder. Vi arbejder med systemudvikling og sundhedsdata til hospitalerne og vi sikrer effektive og innovative indkøb på tværs af hospitaler og virksomheder.
Vi arbejder i centeret med en lang række spændende udviklingsprojekter, som skal skabe bedre adgang til data og sætte fart på anvendelsen af ny teknologi. Vi opgraderer regionens økonomi- og budgetsystem, som bl.a. muliggør et nyt workflow til styring af regionens budgetproces. Og vi arbejder med analyser og effektiviseringer i den samlede organisation.
Sektion for byggeri, apparatur og renovering er placeret i budgetenheden i Center for Økonomi, som har ansvaret for regionens overordnede budget, samt opgaver knyttet til budgettering og økonomistyring af Region Hovedstadens virksomheder og koncerncentre.
I Center for Økonomi har vi sat en ny retning og defineret en række strategiske temaer, som betyder, at vi i endnu højere grad bestræber os på at arbejde proaktivt, datadrevet og analytisk. Vi tror på, at vi sammen kan skabe noget større og bedre, end vi kan hver for sig – og at vi hver især har et ansvar for, at det sker.
Du kan læse mere om Center for Økonomi på vores hjemmeside (link).
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling som sektionschef, som ønskes besat 1. september 2023, eller snarest muligt derefter.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til regionens lederaftale og din konkrete erfaring.
Center for Økonomi er placeret på forskellige lokationer i Hillerød, Glostrup og København Ø. Dit arbejdssted vil være Regionsgården i Hillerød, men du vil skulle forvente en del mødeaktivitet på regionens hospitaler og virksomheder.
Ansøgningsprocedure
Ansøgningsfristen er søndag den 6. august 2023 kl. 12. Vi forventer at holde 1. samtaler i uge 32, men vil også indkalde til løbende samtaler med egnede kandidater.
For yderligere information om stillingen er du velkommen til at ringe til budgetchef Mads Nørgaard tlf. 2117 7951.
Send din ansøgning og CV online via linket her på siden.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Fredensborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Hovedstaden, Kongens Vænge 2A, 3400 Hillerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=250228&DepartmentId=11973&MediaId=4724&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855713